Roadtrip i California !

Detta kommer blir ett långt bildinlägg! Detta var en sjukt bra och rolig resa, kostade rätt mycket men det är den helt klart värd!


Emelie hämtade upp mig på flygplatsen i Los Angeles! Vi körde en timme eller två och köpte sedan vars en sallad till lunch! Här pratar jag med min värdfamilj som var så snälla och försökte hjälpa mig få tillbaka pengar från flyget. JAg råkade nämligen boka fel tid så jag fick betala en förmögenhet för att komma fram i rätt tid :/ Annars hade hela vår resa varit förstörd!!


I bilen på väg till San Francisco!


Vacker natur och fint väder hade vi : )


Framme i San Francisco! Vacker utsikt! Vår hyrbil och Emelie : )


Jag & Emelie framför den berömda gatan, Lombard Street.


Åkte spårvagn i San Francisco!








I China town! Ett av de största China townen i USA! Åt goda krispiga nudlar med kyckling. Köpte även min favoritfrukt, kinesisk apelsin : ) GOTT!


På väg att se Golden Gate Bron! Vi hade sånt bra väder och vi hann med så mycket denna dag!!


The Golden Gate Bridge : )


Nästa dag bar det av mot Las Vegas, började dagen med en suuuuuuuuuper god pannkaks frukost på IHOP! Det var goott! Smakade kanelbulle : ) Härlig kaloribomb så där på morgonen !!


Körde längs kusten för att se den fina utsikten, lite molnigt men fint var det : )


Här sjunger vi till någon bra låt :P I Santa Cruz bytte vi av så Emelie fick vila lite, egentligen var det ju bara hon som fick köra bilen men vi struntade i det!! Körde omkring 100 mil den dagen, tog oss 11 timmar att komma till Las Vegas med pauser !


Coolt neonljus hade vi i bilen :) 5 olika färger eller något, denna valde vi som Vegas färgen : )


Första kvällen i Las Vegas, vi gick ut 12.30 pm eftersom vi fick stå i incheckningskö i cirka 1,5h! men det gick bra :D Fint & fräscht rum och bästa läget!!!


Fin pool fick vi också, vi förväntade oss inget bra hotell eftersom vi betalade 40 dollar per natt ( 280kr ) Överaskade blev vi, alltid skoj!


Nästa dag var det helikopter tur över Grand Canyon! Finfint! Lite slitna var vi efter party hela natten ! Turen kostade runt 350 dollar (2350 kr ) Men det var det helt klart värt! SJukt coolt!


Inne i helikoptern : )


Snygg bild va, ser helt overkligt ut tycker jag!!! AMAZING VIEW!


Kaktusen och vi : )


Sååå cooolt jag dör : )


Piloten och vi!


Foto + ram man kunde köpa för en hel förmögenhet :P Det gjorde vi inte men Emelie fotade den :P


Denna blev vi upphämtade i : )


Förfest på rummet hade vi varje kväll!!




VÄRLDENS GODASTE EFTERRÄTT OCH JAG MENAR DET. HAR ALDRIG ÄTIT NÅGOT LIKNANDE!!!!! Nogaut crisp med massa choklad och hasselnötter med ännu mer gottgottgott...! FIn var den ju också!


Träffade en trevlig tjej som hette Carrie tror jag : )


Mmm Mc Flurry ! Tanka gjorde vi en del : ) Nu var vi på väg till Los Angeles eftre 3 nätter och 2 dagar i Vegas! som ni ser handlade jag ju på McDonalds, först käkade vi där och sen gick vi ut till bilen för ett ärrende och sen när vi skulle in och köpa glassen så sa jag: faan var är min plånbok. Jag slängde den nog i papperskorgen, Emelie försökte vara positiv och säga neej men leta lite nogrannare i väskan, NEEEJ det är inte lööönt, jag är säker på att jag gjorde det. Så in igen och öppna papperskorgen, ner med handen och där fann jag min plånbok ! Hahavi skrattade mycket efter det!!!


Resan till Los Angeles gick jättebra, ingen trafik, bara lite i slutet! Tog bara 5 h : )


åhhh sööööt


Världens finaste Carl!


Marie & Johan gjorde köttfärsås och spaghetti till oss : ) Det uppskattade vi! 7-8 månader sen sist...




Besökte den fina odd molly butiken : )


Carl gillade också butiken :D


En kaffe var välbehövligt efter shoppingen : )


Grillmästaren :) Mmm vad goda burgare det blev!


Promenad i Calasbasas trailen! För 1,5 år sen höll jag på att dö i denna slinga men denna gången var det inga problem ;P


Dopp i poolen blev det denna gången : ) Första doppet i år! Sista var ju i december så det är ju iten så länge sen :P


After pool : ) Drack gooda drinkar!!


Ännu fler drinkar blev det på Woodranch !!


Jag i mina nya molly kläder och Carl i sina fina kläder som han fick av min värdfamilj när de var och hälsade på mig i Maryland!!




Lite ostar och bubbel blev det!






MMM godaste ribsen!! (Delade 3 stycken på 2 såna tallrikar) haha.


I Venice!


Utsökt lammburgare som vi åt i Venice


Tog en kaffe också! Stod i 20-30 min kö, populärt ställe!!


Kusinerna : )


Familjen Åström!


Hejdå underbara Los Angeles, sees i Augusti igen!



Kommentarer
Postat av: emma

shit vad härligt!! jag blir avundsjuk :(

2011-03-30 @ 12:06:08
URL: http://www.genomminkamera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0